27.11.09

'O'na ya da 'Gelecekteki Sevgili'ye Mektup

Aşkım benim;

Bu mektubum sana ne zaman ulaşacak bilmiyorum. Hoş, merak da etmiyorum zaten. Çünkü bu mektubu sana yazan ben değilim; biliyorsun. Keza sana asla "aşkım" diye hitap eden biri olmayacağımı da... Aslında senin yerinde asla şu anda aklımda olan kişi olamayacağını bilerek yazmak ne kadar acıtıyor canımı, bilemezsin. Ve çok dertliyim. Tüm bunların sana saygısızlık etmek olduğunu mu düşünüyorsun? Haklısın. Ama ne yapabilirim ki? Olmasını istediğim kişi asla olamayacak senin yerinde ve takdir edersin ki bunu kabullenmek durumunda olmak benim için çok zor.

Aslında biraz düşündüm de...

Bugüne dek yalnızca iki kız arkadaşımın olması, seçici biri olduğum anlamına geliyor (kibirli ve ukala piçin biri olmadığımı bildiğin için bunu sana belirtmekte beis görmüyorum). Bu da demek ki sen de özel birisin... Bak, dünyanın Age of Empires'taki haritalara benzediği gerçeğiyle yüzleşiyoruz yine. Keşfettikçe aydınlanan haritalar vardı orada, bilirsin (hiç Age of Empires oynayıp oynamadığını bile bilmiyorum, ne biçim çiftiz lan biz?). Keşfetmeden aydınlatmak da mümkündü, ‘Marco Polo’ yazarak. 'Marco Polo'nun gerçek dünyadaki karşılığı ne olabilir o zaman? Yoksa öyle bir karşılık yok mu?

Neden susuyorsun ki? Yoksa?.. Sen, ’o’ olabilir misin?

Yoksa bu mektup şu anda senin elinde mi? Bak, eğer öyleyse söyle artık. Meraklandırma beni. Şaka yapmayı sevmeyen biri olduğumu biliyorsun. Yani gelecekte, o günlerde bileceğini umuyorum. Bak aklıma ne geldi; eğer o isen mektubun devamını okuma. Sürpriz olsun sana söyleyeceklerim. Eğer ki o değilsen, devam et okumaya.

...

Sevgilim, seveceğim kadın;

Seni çok seveceğim, buna hiç şüphe yok. Lakin vakit daralıyor. Ben sevdiğim insanlara gereğinden de çok değer veriyorum; bu da asıl uğraşmam gereken şeyleri aksatmama neden olabiliyor. Sevgi, biz insanoğullarını bazen öyle bir kaptırıyor ki kendine, bu durum onun da değerini düşürüyor. Ama varlığı kendinden menkul sevginin, laf anlatmak ne mümkün ona... Bak, benim uğraşmam gereken cidden çok önemli şeyler var. Sen de sevgilim olacağına göre, ve ben de malın biri olduğuma göre, asla iyi bir şey olmayacak bu. Bu yüzden şimdiden söyleyeyim: Mademki sevgili olacağız, bundan kurtuluş yok, gel inat etme de çok yakma canımı. Ha, ne dersin? Sana o gün geldiğinde her şeyi bir bir anlatacağım ve sen de bunları umarım ki anlayışla karşılayacaksın. Öyle olmazsa eğer, sıçtığımızın resmidir.

Benden şimdilik bu kadar, sevgilim. Sağlıcakla kal.

Seni -zaafı sebebiyle- çok sevecek olan,

Sinan

Hiç yorum yok: